دلم تنگ میشه…

جدیداً روی یه بازی دوبعدی کار می‌کنم که چند سال پیش ایده‌ش به ذهنم رسیده بود(اون موقعی که نمی‌دونستم کامپیوتر رو با کدوم ت می‌نویسن). طبق معمول دارم با پایتون می‌نویسم. به کمک ماژول pygame که این اولین تجربهٔ من از کار با pygame بود. فعلاُ می‌تونید ورژن 0.0.1 این بازی(PyHexavex) رو بگیرید ببینید چه جوریاس.

http://ospdev.net/projects/pyhexavex

ولی فعلاً خیلی نقص و اشکال داره. اصلاً زیاد از pygame خوشم نیومد. GNOME Tetravex که با gtk و cairo نوشته شده خیلی قشنگ‌تره. شاید منم وقت کردم بازی خودم(PyHexavex) رو با python-gtk و python-cairo بنویسم.

دارم روی تقویم هم کار می‌کنم. یعنی همون اپلت Jalali Calendar (که آقای مولا پهنادایان نوشتن) رو تغییر میدم. فعلاً تا اینجا پیش رفتم:

راستی از حالت اپلت(روی پنل گنوم) هم درش آوردم، چون سایزش رو بزرگ کردم که بشه هجری قمری رو توش گذاشت، و هم واضح دیده بشه. عوضش بصورت Tray درش آوردم(مثل StarDict و MDic و xFarDic و خیلی برنامه‌های دیگه).

البته فعلاً داره امتحانام شروع میشه. وضع درسی‌م هم خیلی داغونه!!(همین که الآن پشت کامپیوتر نشسته‌م ناپرهیزی کردم! بعدش باید برم درس بخونم). ایشالا دو سه هفته بعد دوباره برمی‌گردم سر زندگی‌م (فقط خدا کنه امتحانام رو در حد پاس کردن خوب بدم). بعدش می‌تونم هم با خیال راحت برنامه بنویسم(چند تا پروژهٔ توپ در انتظارمه)، هم با گنو/لینوکس عزیز حال کنم(اوپن‌سوزه 11.1 و اوبونتو 8.10 و دبیان لنی رو از سیتو بگیرم)، هم به وبلاگم برسم، هم توی تکنوتاکس و اوبونتو-ایران و وبلاگ وردپرسی‌ها و… چرخ بزنم و… خلاصه زندگی کنم. D-:

ولی تو این مدت برای همهٔ این کارا دلم تنگ میشه… ای خدا اگه این دانشگاه نبود…

9 Responses to دلم تنگ میشه…

  1. Overlord می‌گوید:

    سلام

    آقا دمت گرم فقط یه خواهش :
    شما که به پایتون مسلط هستی بیا یه آموزش پایتون بده , من خودم از کتاب پایتون سایت pylearn.com تا حردودی جلو رفتم ولی اون کتاب ناقص هست و مطالب جسته گریخته هستند مثلا من بخش مربوط به شی گرایی رو اصلا نفهمیدم.

    یه خواهش دیگه هم داشتم :
    هر وقت سرت خلوت شد یکم هم در مورد Django بنویس .

  2. amir می‌گوید:

    آقا سعيد موفق باشي.

    وبلاگت هم مبارك

    اسلايدت هم خيلي مفيد بود.

  3. سعید می‌گوید:

    سلام
    (ببخشید نمیتونم لوگین کنم)
    ممنون
    بابت آموزش پایتون هم اگه وقت شد چشم. ولی با Django کار نکردم(کلا تحت وب اصلا کار نکردم)

    بازم ممنون
    فقط اگه دوستان به این وبلاگ محقر ما توی .بلاگشون لینک بدن ممنون میشیم. از شرمندگیشون هم درمیایم.
    ایشالا امتحانام تموم بشه یه سر و سامونی به این وبلاگ بدم.
    مثل مهرداد و مجید (سوباسا و تارو) که تابلوه سرشون خلوت شده، دارن وبلاگشونو میترکونن 😀

  4. کسری می‌گوید:

    سلام!خیلی بلاگت باید باحال بشه 😉
    نمی‌دونم! لینکت می‌کنم!

  5. بابک می‌گوید:

    برو من هواتو دارم 😀

  6. امیر حسین می‌گوید:

    سلام ، کولاکی به مولا ! برو جلو که کارت درسته …

  7. hd می‌گوید:

    خیلی خوبه

  8. سعید می‌گوید:

    خیلی ممنون.
    تازه از شهرستان اومدم خونه و سرم خلوت شده، می‌خواستم به وبلاگم برسم، ولی مگه این فیل‌تریتنگ مخابرات اجازه میده توی سایت وزین wordpress لوگین کنم؟؟!!!! اونم با این اینترنت زغالی!(موش از سوراخ رد نمیشد، جارو به دمش می‌بست!!) خلاصه کلی با پروکسی ور رفتم و اعصابم حسابی خورد شد(کارد بهم میزدن خونم در نمیومد) تا اینکه بالأخره موفق شدم توی وبلاگم لوگین کنم و دو تا پست بذارم.
    خب از این به بعد بیشتر منتظر پست‌ها و مطالب داغ باشید! :دی
    بدرود

  9. افشین می‌گوید:

    سلام.
    در ۱۶‌م خرداد ۱۳۸۵ برای اضافه شدن تقویم هجری شمسی به گنوم گزارشی به Bugzilla فرستاده شده است. بد نیست آن را هم ببینید:
    http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=344005

    متشکرم.

پاسخی بگذارید

