جشن انتشار و معرفی اوبونتو ۹.۰۴

جشن انتشار و معرفی اوبونتو ۹.۰۴

زمان: پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۹ الی ۱۴

مکان: تهران – خیابان شریعتی – پایین تر از خیابان شهیدبهشتی – خ. اندیشه اصلی – خ. اندیشه پنجم شرقی – خانه معلم. تلفن: ۸۸۴۴۹۲۱۰

خب مراسم خوبی بود. خوشحال شدم که خیلی از دوستان رو از نزدیک دیدم، آقای مهدی حسن‌پور، آقای بهرام سیادتی(مدیر سایت OSPDev)، دوست عزیزم آقای مهرداد مومنی، آقای ناصر غانم‌زاده، آقای سعید زبردست…

در ضمن با شرکت داتک هم آشنا شدیم. و خوشحال شدیم از اینکه بیشتر کارشون بر اساس نرم‌افزار آزاد هست و فقط ۳۰ درصد سرورهاشون ویندوزی هست، بقیه‌شون از FreeBSD و گنو/لینوکس و سولاریس استفاده می‌کنن. کارومندانشون هم برای محیط توسعه‌شون اصرار دارن از اوبونتو استفاده کنن. جدیداً هم که داتک از انجمن کاربران ایران اوبونتو حمایت میکنه.

و نکات فنی خوبی هم از پرزنت‌ها یاد گرفتم(اگرچه بیشترش برام تکراری بود، غیر از اسلاید معرفی داتک)

فقط حیف که هیچ حرفی از پایتون نشد(اما کلی در مورد ++C صحبت شد). بهتر بود یکم هم در مورد زبانهای برنامه‌نویسی صحبت بشه. همینطور درمورد نرم‌افزار آزاد هم یه بحثی میشد خوب بود. ولی افسوس که وقت خیلی کم بود(کمتر از ۵ ساعت) و مطلب زیاد(گر بریزی بحر را در کوزه‌ای…). انشاالله در جشن بعدی، وقتش بیشتر باشه.

در ضمن مسیرش هم یکم برام سخت یود. ولی در مجموع خوب بود.

من که عکس نگرفتم(یادم رفت باتری دوربین دیجیتالم رو شارژ کنم! در ضمن دوستان دوربین‌های خیلی بهتری داشتن). ایشالا دوستان عکس‌های مراسم رو توی وبلاگ یا سایتشون یا غیره میذارن.

اونجا که کسی ما رو نمی‌شناخت. ولی آخر مراسم رفتم خودم رو به مهرداد معرفی کردم و یه سلام علیکی کردیم!

به امید اینکه مراسم انتشارهای بعدی بهتر و بهتر باشه(و به امید دیدار دوستان در جشن انتشار اوبونتو 9.10)

در ضمن این پست رو(مثل چند تا پست قبلی) با Bilbo می‌فرستم(که مهرداد توی جشن معرفی کرد). ایشالا که مهرداد هم این برنامه رو کامل و کاملتر کنه(ما که خیلی بهش نیاز داریم).

خداحافظ

5 Responses to جشن انتشار و معرفی اوبونتو ۹.۰۴

  1. امیر حسین می‌گوید:

    چقدر حیف … من نمیدونستم پنج شنبه بود … بابا من تهران بودم اون زمان 😦
    خیلی حیف شد ..

  2. سعید می‌گوید:

    حیف شد…
    خیلی وقته بنرش رو توی انجمن اوبونتو ایران زده بودن، یعنی حتی یه سر کوچولو هم به انجمن نزده بودی؟!
    اشکالی نداره. ایشالا 6 ماه دیگه توی جشن بعدی همدیگه رو می‌بینیم.

  3. امیر حسین می‌گوید:

    آدم گاهی اوقات اینطوری میشه … یه چیزی که جلوی چشمام هست رو نمی بینه !
    دفعه قبل که رفتم تهران ، قرار عمومی بچه های سایت ایران ویج بود (توی نمایشگاه).
    منتظر یکی از مدیران که خیلی هم فعاله بودیم..کلی گذشت ، اما نیمد …
    یکی از بچه ها که شمارشو داشت بهش زنگ زد ،
    گفت به جای اینکه بیاد مصلی ، اومده چمران !! 1 ساعت هم هست که منتظر ماست ! …

    ما هم بنر زده بودیم ، هم نقشه مصلی رو زده بودیم ، مکان دقیق قرار … اما ایشون انگار هربار که بنر رو میدیده ، به نقشه هم نگاه می کرده ، اما متوجه نمی شده که مکان قرار مصلی بوده!

  4. امیر می‌گوید:

    آقا رسولی حتما می دونید مهم ترین خاصیت لینوکس چیه
    همین مراسم رو برای ویندوز 7 فکر نکنم تو هیچ کجای دنیا راه بیوفته.
    اگر من لینوکس کار نمی کردم این همه دوست خوب مثل شما رو پیدا نمی کردم.

  5. سعید می‌گوید:

    اجتماع کاربران یا همون community فقط در دنیای گنو/لینوکس نرم‌افرار آزاد هست که اینطور معنا پیدا میکنه و پررنگ هست. هیچ جا «گروه کاربران ویندوز» دیده نمیشه(حداقل به این معنایی که در مورد گنو/لینوکس هست).
    بیخود نیست که توی حرفها و نوشته‌های استالمن و کلاً بحث‌های فلسفی گنو، اینقدر کلمهٔ community رو زیاد می‌بینیم.

پاسخی بگذارید

